torsdag den 8. august 2013

Lynhurtig mad!

Det blev altså lige en af de der dage der normalt havde stået på pizza-mad, men det er jo forbudt nu.
Så klokken halv 8 står man der og skal til og smide kartofler i ovnen der tager en time. NIX tænkte jeg, nu prøver jeg altså noget andet. Kartofler i microbølgeovnen!

Så dagens ret stod på krydrede kyllingestrimler med chilli og hvidløgskrydrede kartofler og løg.
Det ser måske ikke så spændende ud, men det smager altså rigtig godt!

Jeg tog noget kyllingebrystfilet og skar ud i strimler og tørstegte på panden med blandt andet paprika, hvidløg og peber. Kartoflerne blev skrubbet og skåret i mindre stykker og smid i et ildfast fad sammen med løg. Jeg hældte cirka 1 dl vand i  sammen med chilli, hvidløg, lidt paprika, peber og lidt grillkrydderi. Ind i microovnen med det i nogle minutter og så var der mad! Det smagte glimrende og man kan jo bruge det ekstra tid på at gøre kartoflerne lidt mere spændende ;)

Jeg lavede cirka 
300gr kartofler
150gr kylling
140gr løg 
Alt i alt cirka 420 kalorier og så blev jeg ekstremt mæt (Av av min mave) 

Kartoflerne skal have 1½ minut per 100 gram. :)

Hvis det bliver lidt for tørt kan du altid bruge lidt Linessa ketchup fra Lidl som er sukkerfri og kun har 39 kalorier per 100gr

Vidste du forresten at det med at man skal holde sig langt væk fra kartofler bare fordi man er på kur er helt forkert! Jovist de har meget stivelse hvis man koger dem, men du kan evt ligge dem i køleskabet natten over, så falder mængden af stivelse drastisk! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar