søndag den 4. august 2013

Min dag i dag

Ja, jeg har jo så haft veje/måle dag i dag. Vægten sagde minus 400 gram og målebåndet minus 5 cm. siden den 30/7. Så jeg er nu ganske tilfreds! Især fordi jeg jo er stoppet med at ryge hvilket sætter forbrændingen ned :) 

Ellers har dagen stået på cykling. Nu hvor jeg endelig har fået ny cykel, blev dagens løbetur skiftet ud med en god lang cykeltur sammen med min mand :) 
Hvor kan man dog mærke når man ikke er vant til at cykle, sikke øm man bliver i.... rumpen. ;) Men er nu super stolt af mig selv, bryder mig ikke særlig godt om at cykle, da jeg ikke er specielt god til det. Vil gerne cykle for fuld knald hele tiden, hvilket min kondi overhovedet ikke er med på. Nåh, men jeg prøvede og jeg sejrede! Så nu skal nogle af mine løbeture erstattes med cykleture.

Her til aften har jeg faktisk haft det rigtig svært! Har lyst til alle mulige "fy-ting" og slet ikke de dumme gulerødder i køleskabet, men jeg holder ud og jeg holder ved. Det skal jeg og sådan er det. Har gudskelov min grønne te, den redder mig godt nok tit, når sukker-trangen virkelig trænger sig på!

Ydermere slutter ferien for min lille familie i dag. Man vænner sig ellers hurtigt til ikke at skulle lave en dyt og til alt den frihed! Dog åbner det op for nogle nemme måder lige at scorer lidt ekstra forbrændte kalorier på ;) Kan jo følge min mand i skole hver dag og hente ham igen. Det burde give omkring 200 ekstra forbrændte kalorie, hvilket svarer sig til 2 rugbrødmadder cirka :) Det er da ganske ok.

En anden ting jeg har kigget lidt på i dag, er fremtidige emner for bloggen. Kan ikke finde ud af om jeg skal gå "back to basics" og fortælle om de helt basale ting om en sund vs usund livsstil og træning . Ellers må folk jo sige til, hvis der er noget de vil vide ;)

Nu hvor det er Søndag vil jeg sætte mig et mål for den kommende uge: Jeg vil forbrænde minimum 350 kalorier på løb eller cykling hver dag og jeg vil fokusere på kernetræning ekstra meget! Dette er jo selvfølgelig udover Challenge-træningen og eventuelle gåture osv ;) Hele denne uge har jeg haft målet 300 kalorier (og der er ingen undskyldninger der holder! Hovedpine? Bare synd! Ondt i maven? Træt? Bare synd, motioneres skal der!!) og det er gået fint, den ene af dagene kom jeg endda op over 1000 kalorier, men hellere sætte mål man ved man kan klarer og så stige gradvist, end at sætte sig selv op til at fejle.

Husk: Bliv ved med at kæmpe, selvom det er hårdt. I sidste ende betaler det sig! Og nej, den Marsbar er ikke det værd ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar